Najnowsze wiadomości

Jaki deweloper przy zakupie mieszkania?

Wyborne prezenty ślubne dla gości

Jak działa samochód hybrydowy?

20 czerwca 2019 7:43

Niezbędnik rowerzysty



Wraz z pierwszymi wiosennymi promieniami słońca na ulicach pojawiają się rowerzyści. Jazda na rowerze to aktywność odpowiednia prawie dla każdego. Można indywidualnie dobrać intensywność i długość treningu. W trakcie godziny jazdy na rowerze można spalić nawet 600 kcal. Ponadto, w trakcie wysiłku fizycznego w organizmie wydzielają się endorfiny czyli hormony szczęścia. Wycieczka rowerowa to nie tylko prozdrowotna forma spędzania wolnego czasu, ale również bardzo przyjemna i relaksująca aktywność, doskonała na ciepłe popołudnie lub słoneczny weekend.

Bezpieczne rozpoczęcie sezonu

Bądź krytyczny wobec swojej kondycji, szczególnie jeżeli w zimie często bywałeś widywany na kanapie przed telewizorem. Zacznij od krótkich i łatwych tras. Przed każdą wycieczką pamiętaj o rozgrzewce. W trakcie jazdy na rowerze musisz wykonać setki identycznych ruchów w stawach kończyn dolnych. Zrób na początku kilka ćwiczeń aby je do tego przygotować. Sprawdź, czy Twój rower jest w pełni sprawny, to bardzo istotne dla Twojego bezpieczeństwa na trasie. Dobierz wysokość kierownicy i siodełka, żeby nie obciążać niepotrzebnie kręgosłupa, stawów obręczy kończyny górnej, stawów kończyn górnych oraz mięśni stabilizujących powyższe struktury. Niezwykle ważne jest prawidłowe oznakowanie jednośladu. Z przodu zamontuj źródło białego światła, z tyłu czerwonego. Nie zaszkodzi też, jeżeli na Twoim ubraniu znajdzie się element odblaskowy. Dodatkowo upewnij się, że przy kierownicy masz zamontowany dzwonek.

O czym warto pamiętać

W słoneczne dni bierz ze sobą okulary przeciwsłoneczne i krem z filtrem UV. W razie utraty sił, dobrze mieć przy sobie słodką przekąskę, np. zbożowego batonika lub banana. Nie zapominaj o zabraniu ze sobą czegoś do picia. Szczególnie w upalne dni, kiedy łatwo o odwodnienie. Dobrze sprawdzą się napoje izotoniczne, które dostarczają elektrolitów utraconych w czasie wysiłku. Na rynku dostępne są też specjalne wody mineralne dla sportowców, bogate w niezbędne kationy i aniony.

Sposoby na kontuzje

Mimo, że jazda na rowerze uważana jest za dosyć bezpieczną aktywność fizyczną, jak w każdej dyscyplinie zdarzają się urazy. W przypadku poważnych kontuzji, należy niezwłocznie zgłosić się do lekarza. Jeżeli jednak uraz jest skutkiem lekkiego stłuczenia, możemy poradzić sobie z nim sami w domu, stosując zimne okłady lub leki działające miejscowo. Potrójne działanie uzyskamy stosując żel z diklofenakiem, który ma działanie przeciwbólowe, przeciwobrzękowe i przeciwzapalne. W przypadku kontuzji, warto na jakiś czas zawiesić treningi i cierpliwie poczekać na zagojenie się uszkodzonych tkanek.

Sposoby na zakwasy

Według klasycznej hipotezy, tak zwane zakwasy są efektem beztlenowych przemian metabolicznych w mięśniach i zalegania w nich kwasu mlekowego. Nowe hipotezy obalają tę teorię i mówią o mikrourazach włókienek mięśniowych, jako o przyczynie bólu mięśni po intensywnym wysiłku. Jeżeli dopadły Cię zakwasy daj swoim mięśniom się zregenerować, nie funduj sobie kolejnego intensywnego treningu. Dopuszczalna jest aktywność o małej intensywności np. spacer, dobrym sposobem na zakwasy jest gorąca kąpiel lub wizyta w saunie.

Materiał partnera zewnętrznego

Pozostańmy w kontakcie

Spodobał Ci się udostępniony przez nas artykuł? Skomentuj go, lub udostępnij na swoich social mediach. 

Jeżeli zasnataiwasz się nad podjęciem z nami współpracy - nie zwlekaj! Napisz do naszej redakcji korzystając z formularza kontaktowego. Chętnie odpowiemy na każde pytanie.

Komentarze (0)