Najnowsze wiadomości

5 najpopularniejszych narzędzi motocyklowych

Jak składać wnioski o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski...

Przydatne akcesoria do mini szlifierki

24 lipca 2021 9:11

Pozycjonowanie Anglia - jak wygląda SEO w Wielkiej Brytanii?



​Marketing internetowy nie zna praktycznie żadnych granic. Firmy z Polski mogą bez przeszkód wprowadzać swoje produkty w Anglii, czy całej Wielkiej Brytanii przy pomocy dobrze zaplanowanych kampanii SEO. To daje oczywiście bardzo duże możliwości nawet stosunkowo małym firmom, które chcą zaistnieć na arenie międzynarodowej. Należy jednak wiedzieć, że lokalizacja w niektórych aspektach jest kluczowa dla powodzenia kampanii marketingowej w internecie. Dotyczy to wyszukiwarek internetowych, które mają swoje lokalne wersje. Każda z nich stawia witrynom firmowym różne wymagania, przez co efekty pozycjonowania strony www po angielsku mogą być różne. Specjaliści SEO mają jednak niezbędne doświadczenie do tego, aby skutecznie pozycjonować strony internetowe w Wielkiej Brytanii. Jak to robią? Na co zwracają szczególną uwagę?

Pozycjonowanie stron internetowych Wielka Brytania - o czym pamiętać?

Pozycjonowanie stron internetowych w Anglii nie różni się zbytnio od tego, które znane jest w Polsce. Powód? W dużej mierze korzysta się tam z wyszukiwarki Google. Niegdyś konkurencją dla amerykańskiego giganta było jeszcze Yahoo! oraz Bing, ale trendy te bardzo szybko się zmieniły. Na co więc zwrócić uwagę, jeśli chodzi o pozycjonowanie w Anglii?

Dostosowanie treści pod lokalizację to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania strony www w Wielkiej Brytanii. Jeśli jest to sklep internetowy, to koszty zakupu, czy dostawy powinny być podawane w funtach, a każda informacja o nich powinna być wysyłana w języku angielskim do klientów. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa wyświetla także odpowiednie lokalne adresy, numery telefonów i wiele innych danych. Pozycjonowanie strony internetowej różni się przede wszystkim od SEO w USA. Warto pamiętać, że brytyjski i amerykański język mają drobne, ale zauważalne dla Anglików różnice. Jeśli więc pozycjonowanie w Anglii ma być skuteczne to trzeba się do tego dostosować.

Strona www, która nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych bardzo dużo traci w obecnych czasach. Należy zdać sobie sprawę z tego, że jest to obecnie najważniejszy czynnik rankingowy dla Google. Użytkownicy zdecydowanie częściej korzystają obecnie z telefonów i tabletów do przeglądania sieci, aniżeli z laptopów czy komputerów stacjonarnych. Warto także zadbać o lokalny hosting dla stron w UK. W ten sposób wyszukiwarki dokonują geolokalizacji, a hostowanie pozycjonowanej strony w Anglii skraca czas jej ładowania, co przekłada się również na niższy współczynnik odrzuceń.

Działania SEO na rynku brytyjskim obejmują również odpowiednio dobrane słowa kluczowe i pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych. Link building powinien opierać się na serwisach, które są anglojęzyczne i lokalne. Można więc dodawać wpisy do katalogów firm lub publikować artykuły na wysokiej jakości serwisach tematycznych. Skuteczne pozycjonowanie to przemyślany dobór słów kluczowych, dzięki którym następuje zwiększenie widoczności Twojego biznesu wśród potencjalnych klientów. Jeśli słowa kluczowe będą odpowiedzią na problemy klientów, a do tego treść zostanie dobrze podlinkowana, to można liczyć się z tym, że działania marketingu internetowego przyniosą oczekiwane efekty.

Co warto wiedzieć o e-commerce w Anglii?

Rynek e-commerce to trzeci co do wielkości rynek online na świecie. Jego wartość wynosi ponad 70 miliardów funtów, ale według prognoz ekspertów osiągnie on wynik ponad 100 mld już w 2024 roku. To pokazuje, że korzystając z pozycjonowania w UK można dotrzeć do nowych klientów i zacząć jeszcze dynamiczniej rozwijać swój biznes. Oczywiście konkurencja na tym rynku jest duża, ale dzięki odpowiednim praktykom SEO można uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na zyski generowane ze sprzedaży oferowanych usług i produktów.

Rynek brytyjski jest bacznie obserwowany w głównej mierze przez młodsze pokolenie. W ich przypadku jest to aż 99 procent użytkowników aktywnie korzystających z wyszukiwarki Google. Nie można jednak zapominać o seniorach, którzy w mniejszym stopniu, ale także działają w wyszukiwarce w poszukiwaniu określonych produktów czy promocji. W przypadku pozycjonowania stron warto również zadbać o pozycjonowanie lokalne, dzięki któremu można dotrzeć do lokalnej społeczności.

SEO w UK - czy warto pozycjonować stronę w Anglii?

Z pewnością SEO Wielka Brytania to dobre rozwiązanie dla firmy, która chce wejść ze swoimi usługami i produktami na nowy rynek. Ekspansja marki i budowanie jej świadomości poza granicami Polski może korzystnie wpłynąć na jej rozwój i pozyskiwanie nowych klientów. Należy jednak pamiętać o tym, że pozycjonowanie Anglia to szereg czynności składających się na dobrze opracowaną strategię SEO, bez której nie można spodziewać się zadowalających efektów, czy to w aspekcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, czy zysków ze sprzedaży. Dlatego warto skorzystać z usług specjalisty SEO, który zna się na pozycjonowaniu stron i potrafi zwiększyć ich widoczność. Eksperta w tej dziedzinie można znaleźć na stronie www konsultanta SEO.

Pozostańmy w kontakcie

Spodobał Ci się udostępniony przez nas artykuł? Skomentuj go, lub udostępnij na swoich social mediach. 

Jeżeli zasnataiwasz się nad podjęciem z nami współpracy - nie zwlekaj! Napisz do naszej redakcji korzystając z formularza kontaktowego. Chętnie odpowiemy na każde pytanie.

Komentarze (0)