Dlaczego warto stawiać na gadżety reklamowe?

Czy zakup gadżetów reklamowych można traktować w kategorii inwestycji, która rzeczywiście ma sens? Jak do nich podchodzić i jak oceniać ich efektywność? Tego rodzaju pytania nie są nowością dla każdego, kto przystąpił do planowania budżetu marketingowego.

Oczywiście, tak podczas dyskusji z dyrekcją, jak i księgowością, musimy popracować nad solidną argumentacją przemawiającą za zakupem gadżetów. Warto więc przypomnieć sobie, po co w ogóle sięga się po nie. 

Na pierwszy plan wysuwa się to. że rozdając gadżety reklamowe bazujemy na zasadzie wdzięczności. Ponieważ mamy do czynienia z osobami, które już są albo będą w przyszłości naszymi klientami, nietrudno się domyślić, że może przynieść nam to niemałe zyski. Teraz rozdajemy gadżety, w przyszłości możemy jednak liczyć na wzrost sprzedaży oferowanych przez nas produktów i usług.

Po drugie – gadżety zapewniają nam widoczność. Oczywiście, za dobry gadżet można uznać przede wszystkim gadżet widoczny. Jeśli jest trafiony, zawarty na nim komunikat trafia nie tylko do obdarowanej w ten sposób osoby, ale również do jej bliższego i dalszego otoczenia. 

Po trzecie – gadżety mogą kruszyć lody. Okazuje się, że bardzo często otwierają drzwi, które wydawały się zamknięte i potrafią załatwić kwestie niemożliwe do rozwiązania.

Po czwarte – gadżety to pomysł na podtrzymanie relacji z klientami. Ci ostatni zyskują przy tym pewność, że nie zapomnimy o nich szukając nowych odbiorców.

Po piąte – gadżety dodają nam prestiżu. Upominki reklamowe mają swoją wartość nie tylko estetyczną, ale również praktyczną i użytkową. Są przy tym nośnikami naszych informacji marketingowych. Tu sprawdza się zasada, że najpierw powinny one sprzedawać, a potem – cieszyć.

Po szóste – gadżety zapewniają nieustanny kontakt z informacją. Gadżety posiadają komunikat reklamowy, a ten nigdy nie zasypia. Co więcej, nie ma szans na jego wyłączenie, a tym samym przy każdym użyciu gadżetu zawarty w nim przekaz przypomina nam o sobie.

Po siódme – gadżety integrują zespół i pracowników. Okazuje się, że budzą one ciekawość i zainteresowanie nie tylko wśród klientów. Bardzo często stają się zresztą obiektem pożądania, a wpływ, jaki mają na klientów jest widoczny również, gdy otrzymują je pracownicy. Tylko pozornie jest to dziwne, okazuje się bowiem, że o gadżetach z nadrukiem można mówić jako o elemencie, który integruje pracownika z zatrudniającą go firmą. Oczywiście, gadżety przynoszą też drobne korzyści, dla pracowników znacznie ważniejsze jest jednak to, że mówią o ich przynależności do społeczności tworzonej w firmie. Można więc uznać, że pełnią funkcję motywacyjną.

Po ósme – gadżety wzbudzają szacunek. Ciągle jeszcze mówimy w ich kontekście o rozwiązaniach, które nie są wcale powszechne w każdej firmie, a przecież nie każda potrafi w nie również inwestować. Trudno więc dziwić się, że odbiorcy doceniają podmiot wręczający im upominki.

Po dziewiąte – gadżety to dźwignia. Rozwiązania tego typu najlepiej działają wtedy, gdy ich wartość wydaje się odbiorcom znacznie wyższa niż ich rzeczywista cena.

Po dziesiąte – gadżety pozwalają na przebicie konkurencji. Jeśli są dobrane starannie, mogą okazać się szczególnie ważnym elementem każdej kampanii reklamowej. Warto zatem, aby odbiorcy zapomnieli, że maja do czynienia z upominkiem promocyjnym, co jest możliwe między innymi wówczas, gdy rozdawanie gadżetów wkomponuje się w jakieś ciekawe akcje promocyjne lub programy lojalnościowe. Oczywiście, skuteczność gadżetów nie zawsze jest taka sama, warto więc mieć pomysł na ich dystrybucję.

 

Zobacz również