5 naturalnych sposobów na migrenę

Jak zwalczyć migrenę?

Ból głowy, podobnie jak i inne dolegliwości, pojawia się wtedy, gdy najmniej się jej spodziewamy. Zależy nam na tym, by jak najprędzej ją zwalczyć, często więc połykamy tabletkę. Na rynku występuje cała rzesza środków przeciwbólowych i przeciwzapalnych. Można nabyć je w każdym sklepie, więc zakładamy, że to najlepsza i najskuteczniejsza metoda. Ale nie należy zapominać, że to, co najłatwiejsze, czasami bywa niebezpieczne. Środki przeciwbólowe niszczą wątrobę, układ nerwowy, nerki i przewód pokarmowy, a także mogą wywoływać alergie! Jak więc pokonać ból głowy tak, by nie wyrządzić organizmowi krzywdy? Poniżej prezentujemy naturalne metody zwalczania tej nieprzyjemnej przypadłości.

Skąd ten ból?

Żeby uporać się z bólem, należy wpierw poznać swojego wroga. Ból głowy może wywoływać wiele czynników, np. Zmęczenie, długotrwały pobyt w zadymionym pokoju, hałas, migrena, kłopoty z kręgosłupem, choroby zatok, czy podwyższone ciśnienie. Niektóre z nich wymagają konsultacji z lekarzem, ale inne da się zwalczyć samemu.

1. Odpoczynek

Nieraz niedobór snu nasila zmęczenie, które może potem dawać się we znaki. Silny ból głowy przeszkadza nam w codziennym funkcjonowaniu – utrudnia skupienie się na pracy, co jeszcze bardziej zwiększa napięcie i tym samym nasila ból. Czasami najlepszym rozwiązaniem jest chwila relaksu. Sen pozwala pokonać nawet najbardziej uciążliwy ból. Dobrym pomysłem na odprężenie jest też ciepła kąpiel lub prysznic. Tyle tylko, że nie zawsze mamy możliwość wybrania takiego typu odpoczynku. Jeżeli akurat pracujemy, warto oderwać się na chwilę od komputera i zrobić sobie przerwę. Nie zaszkodzi także otworzenie okna i poodychanie świeżym powietrzem.

2. Picie wody

Chroniczne bóle głowy mogą stać się bardzo męczące, jeżeli nie dostarczamy ciału wystarczającej ilości płynów, a jednocześnie na zewnątrz panują wysokie temperatury, jesteśmy bardzo aktywni fizycznie lub – po prostu – jesteśmy na kacu. Nierzadko kilka łyków wody może polepszyć samopoczucie i dodać sił. Można też spróbować płynów dostarczających w szybki sposób elektrolity. Warto sięgać po soki pomidorowe lub napoje izotoniczne.

3. Masaż Masaż głowy

Nastepnym rozwiązaniem, które możesz zastosować gdziekolwiek jesteś, jest masaż. Jeśli znajdujemy się w domu, może go wykonać nasz partner. Ukojenie zapewni masaż skroni, karku i pleców, dodatkowo pozwoli się odprężyć i wprawi w lepszy nastrój. W pracy musimy poradzić sobie sami. Taki masaż może być mniej przyjemny, nie znaczy to jednak, że mniej skuteczny! Należy masować skronie i czoło – dzięki temu złagodzimy ból.

4. Zimne okłady

Są dowodem na to, że najprostsze metody nigdy nie zawodzą. Zimne okłady przyczyniają się nie tylko do obniżenia temperatury przy przeziębieniach. Poradzą sobie także z bólem głowy. Na czoło i kark można położyć chłodne kompresy. Jeśli akurat nie możemy tego zrobić, swoje zadanie spełni zwykła kostka lodu.

5. Właściwe odżywianie Racjonalne odżywianie

Wiadomo od dawna, że lepiej zapobiegać, niż leczyć. Właściwa i zbilansowana dieta to dobry sprzymierzeniec w walce z nawracającymi migrenami. Warto włączyć do jadłospisu warzywa, owoce, ryby i orzechy. Zawierają witaminy C, E i B2, które łagodzą stres. Poza tym, należy unikać serów, czekolady i czerwonego wina – to właśnie one nierzadko są źródłem bólów głowy.

 

Zobacz również