Bankowość mobilna – komu jest potrzebna?

Liczba użytkowników bankowości mobilnej rośnie w błyskawicznym tempie. Za pomocą smartfona możemy już nie tylko opłacić rachunki, ale także zapłacić za zakupy, kupić bilet komunikacji miejskiej, wymienić pieniądze w internetowym kantorze walutowym, zapłacić za parking, otworzyć lokatę, a nawet grać na giełdzie. Banki, odpowiadając na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku mobile, muszą nieustannie trzymać rękę na pulsie, dostosowując ofertę do potrzeb zwłaszcza młodego konsumenta.

Młodzi i mobile

Według raportu PRNews.pl z bankowości mobilnej pod koniec II kwartału 2017 roku korzystało już prawie 9 milionów osób (z uwzględnieniem zarówno osób korzystających z aplikacji, jak i stron internetowych). I choć użytkowników logujących się do banku za pomocą aplikacji jest wciąż o połowę mniej, liczba ta nieustannie rośnie[1].

Udogodnienia w sferze mobile to priorytet dla pokolenia Y, (tzw. Millenialsów), czyli osób urodzonych między rokiem 1980 a 2000. To pokolenie cyfrowych nomadów, dla których smartfon jest głównym centrum dowodzenia – podstawowym narzędziem pracy i komunikacji. Zdecydowana większość osób należących do tego pokolenia, tak samo, jak nie wyobraża sobie posiadać telefonu bez dostępu do internetu, tak nie wyobraża sobie założenia konta w banku, który nie oferuje usług mobilnych. Smartfon jest już bowiem nie tylko narzędziem dostarczającym rozrywki i ułatwiającym komunikację, ale także instrumentem umożliwiającym wykonanie dowolnej operacji finansowej z dowolnego miejsca na świecie. Przyjrzyjmy się bliżej dwóm ciekawym funkcjonalnościom, jakimi są płatność za pośrednictwem telefonu oraz internetowy kantor walutowy.

Płatność za zakupy bez użycia karty

Płatności blikiem oferuje już dziewięć największych banków w Polsce. Są to m.in. Bank Zachodni WBK, Bank Millenium, mBank czy PKO Bank Polski. Płatność blikiem daje szerokie spektrum możliwości. Jeśli zapomnisz portfela, nie musisz dołączać do zespołu ulicznych muzyków, żeby zarobić na bilet do domu. Wystarczy, że za pomocą telefonu zalogujesz się do aplikacji i zapłacisz, używając sześciocyfrowego kodu. Blik umożliwia także robienie błyskawicznych przelewów na wybrany numer telefonu. Robiąc zakupy online, nie musisz nawet pamiętać numeru swojej karty płatniczej. Patrząc na wyżej wymienione funkcje, trudno się dziwić, że płatności telefonem rozpowszechniają się w błyskawicznym tempie.

Internetowy kantor walutowy od BZ WBK

Kantor walutowy ( www.bzwbk.pl/konta-bankowe/e-fx-wymiana-walut/e-fx-wymiana-walut.html )oferuje wymianę waluty po atrakcyjnym kursie opierającym się o bieżące ceny rynkowe. Dzięki temu nie musisz robić przelewów poza bank. Twoje środki pozostają przez cały czas na Twoich rachunkach. Co zyskujesz? Błyskawiczny dostęp do zakupionej waluty za pośrednictwem intuicyjnej i wygodnej w obsłudze aplikacji. Aby skorzystać z internetowego kantoru wymiany walut, należy aktywować usługę bankowości elektronicznej i otworzyć konto walutowe. Minimalna kwota transakcji to 1 euro.

Dlaczego Polacy pokochali bankowość mobilną?

Użytkownicy smartfonów coraz chętniej korzystają z bankowości mobilnej ze względu na to, że jest ona wygodna, funkcjonalna i bezpieczna. W jakim kierunku rozwinie się bankowość mobilna? Trudno to jednoznacznie ocenić. Jedno jest pewne, banki nie spoczną na laurach, w dalszym ciągu rozwijając aplikacje mobilne i uatrakcyjniać swoją ofertę.

 

[1] https://prnews.pl/raport-prnews-pl-liczba-uzytkownikow-bankowych-aplikacji-mobilnych-ii-kw-2017-360124

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również